Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet ~ Johan Cruijff

Buddha Union by Vishnu108(Ik heb nu een biertje op dus … nog één korte filo voor naar bed:)

Mensen zijn in het algemeen verdomd goed in het zien van ‘fouten’ bij een ander. Lastiger is het om de ‘fouten’ bij jezelf te zien. Maar, het is te doen. Echter ben je zover gevorderd dat je dat kan, dan zal je merken dat je ook daar weinig mee opschiet … want de ‘fout’ is immers al gemaakt. Je kan het niet meer terugdraaien. Kortom, je hebt er weinig aan. Hooguit kan je zeggen ‘Ik zal proberen het niet meer te doen’, maar ja, doe dat maar eens. Dan moet je op je tenen gaan lopen. En dat is ook niet de bedoeling (kom je achter)

Johan Cruijff zei het nog cryptischer … ‘Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet’

Onbegrijpelijk misschien, maar hij bedoelde hetzelfde. Je schiet er weinig mee op, met al dat gepraat over ‘fouten’ en hoe ze te voorkomen. Tuurlijk, gezwets van Max met een biertje op, soms heb ik dat nog. Maar gelukkig, ik ben niet meer zo fana als 10 jaar terug, want ook daar ben ik verder weinig mee opgeschoten:)

~ Max

This entry was posted in Philosophy. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

